De gemeente Koggenland richt zich op de verdere verbetering van de fysieke en digitale dienstverlening aan inwoners en ondernemers. Het Gemeentelijk Contact Centrum (GCC) vervult hierin een centrale rol. Deze ontwikkeling draagt bij aan de in het coalitieakkoord beschreven doelstelling inzake de kwaliteit van de dienstverlening.
Het is de bedoeling dat vanaf 2023 al het eerstelijnscontact via het GCC verloopt. De inwoner en/of ondernemer staat centraal: we willen iedereen zo snel en effectief mogelijk helpen. Dit houdt in dat we steeds vaker vragen ook inhoudelijk beantwoorden. Ons doel is om 75% van het eerstelijnscontact zelfstandig door het GCC af te handelen. Overige ambities en uitgangspunten waarmee het GCC in 2023 aan de slag gaat zijn:
- De tevredenheid van inwoners meten en jaarlijks verbeteren;
- Servicenormen opstellen per manier (kanaal) waarop inwoners ons bereiken;
- Management- en sturingsinformatie verbeteren;
- Telefonische bereikbaarheid voor de hele organisatie verbeteren.